Valborg och 1 maj :)

Den första saken som gjorde valborg så bra var nog att jag blev klar med filosofi-uppsatsen, en vecka i förväg! Det var hur skönt som helst, nu behöver man inte stressa nästa vecka. Efter skolan träffade jag Josse, för att gå ut och gå. Vi hamnade i en glasskiosk, vi menade det inte jag lovar, vi bara drogs dit liksom ;). Sedan satte vi oss i parken och åt glass, där vi fick syn på två änder på vift. De var tydligen på sin "honeymoon" enligt Josse, jag var lite skeptisk till den teorin. Så efter att ha suttit där ett tag, hört Josse ge änderna röster och ätit upp glassen så gick vi hem till mig.

På kvällen bar det av till Björknäs tillsammans med Josse, Jacob och Sayan. Men Sayan sa fel tid så vi märkte att vi var en timme för tidiga. Det blev en glass utanför Shell och sedan tvättade vi Sayans bil, eller satt i bilen medan den tvättades i biltvätten. Låter ju lite nördigt när man berättar det såhär, men vi hade inget annat för oss så.
Efter det åkte vi till Björknäs, där vi lyssnade på SMUlorna, kyrkans barnkör, som hade konsert - ja Josse var helt extatisk! 

Brasa och fyrverkerier, men min systerson Malte tyckte inte riktigt att det var lika kul som alla andra med de där sakerna som small så att man skvatt varannan minut. Så förutom att jaga runt efter honom så var kvällen rätt lugn.  
Vi åkte hem till Jesper också, för att titta på film. Bolt! Vilken underbart crazy film!

På 1 maj började jag och Josse tidigt med att gå till kyrkan för att städa på Fisken (hennes jobb, jag brukar hjälpta till ibland), för att klockan elva kunna gå på ett möte inför GodIs (vårt egna ungdomsmöte här i Arvika missionskyrka). Helena, David, Sayan och Rasmus kom också dit och vi satt ett tag och försökte slå våra kloka huvuden ihop.

Efter det gick jag och Josse för att fika tillsammans med Ida och henne pojkvän Joel. Ida är en gammal klasskompis till mig som jag inte har sett på år och dag känns det som. Var jättekul! Vi allihop köpte glass efter fikat och sen gick vi till parken (igen) och satte oss där, för att sedan gunga (hihi)

Klockan fyra åkte jag, Josse, Cecilia och Nalle ut till Ingestrand. Dags för det första badet år 2009! Iskallt var det som väntat. Victor kom dit för att titta på spektaklet och efter en stund så kom Sayan, Emma och Joel också.

Efter två dopp åkte vi hem, och på kvällen åkte jag, Josse och Nalle ut till Sayan för att grilla och sedan spela spel (då dök Victor, Jakob och Jesper upp också) Det var ett bra avslut på en bra kväll :)

Jag hoppas på en lika bra helg :)

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0