nu var det ett tag sen...

har varit så mkt nu så jag har inte haft tid att skriva. Få se om jag kan upprepa allt som hänt under den senaste tiden^^

Helgen innan studenten var en riktig grillhelg kan man säga :P på fredagen åkte man ut till Björknäs för att fira Sayans 20-årsdag (dock inte sista gången vi gjorde det ;). Själva festen liknade ett barnkalas väldigt mkt och det var kanonkul! Krillan, det gjorde du bra, du är så duktig!

På lördagen åkte jag och en bil full av andra shoppinggalna tjejer (dvs Josse, Sayan, Emma och Jojo) till Karlstad för att vandra runt bland alla butiker^^ det var roligt, och för en del väldigt välbehövligt. Jojo, vi får shoppa oftare du och jag :)
Senare på kvällen, rättare sagt precis efter att vi hade hunnit knöka oss hem från Karlstad, lämnat av Emma och Jojo och sprungit in hos Sayan för att hämta lite saker, så åkte jag, Josse och Sayan ut till Simone i Bôrtan :) vår hela bilresa slutade med att vi åkte fel....men hallå? vem håller koll på hela Gunnarskog egentligen?? :P men vi kom iaf fram till Simone och hon tog med oss ut till familjen udde där vi åt kolosalt mycket mat. Seriöst, det fanns så mkt mat att vi lätt hade kunnat bjuda in fem pers till tror ja :P för att inte tala om alla tårtrester från Sayans kalas.
Klockan hade hunnit bli en del när vi till slut åkte hem, efter många omgångar av kubb :P och Sayan skulle ta en genväg hem, dock blev det inte så mkt av det för hon missade avfarten och vi kom ända fram till Charlottenberg. Så hela dagen slutade med en löiten roadtrip^^ bra där Sayan! haha

På söndagen åkte jag och alla i min klass (förutom Malin och Katta) ut till mina föräldrars sommarstuga i Ärtetan. Där blev det grillning, för tredje gången i rad den här helgen, och en sista kväll med tjejerna. Väldigt ledsamt när man tänker efter, men kul hade vi^^ på måndagen hade vi ledigt så vi sov över och gjorde våra skyltar till studenten på morgonen :P

Onsdagskvällen, sista kvällen innan studenten, ringde Malin och ville komma förbi :P kändes rätt pirrigt och vi var båda väldigt hoppiga hela kvällen. Det var bra att umgås sista kvällen med en av de jag hade bäst kontakt med i klassen^^

Och så kom torsdagen, äntligen! Och det hela började med att alla i klassen (och Ava, som var ett litet tillskott i kulturlassen för en timme;) kom hem till mig eftersom det regnade :P champagnefrukost och sedan bar det av till skolan, alla finklädda och uppspelta^^ och sedan gick det till ungefär såhär:

9.00- alla i klassen och våra mentorer samlades i vår sal för att bara mysa lite innan kyrkan. Vi märkte även att Pegah redan hade fått i sig en del ;)

10.00- kyrkan för avslutning. Jättemysigt och esteterna var som vanligt hur bra som helst :) grattis Emma till stipendiet!

11.00- fram till eftermiddagen var vi i klassrummet igen, gav presenter till våra mentorer och fick våra betyg. Bättre än jag vågat hoppats :) två MVG jag inte trott att jag skulle få ^^ underbart!

13.45- avslutningslunch med mentorer och alla andra studenten i matsalen. Har aldrig sett den så pyntad förr!

ca 15.00- lärarspex. Heja Ugu!!! och absolut heja Annelie!! haha det var absolut bäst :) The Final Countdown!

16.00- skrik och tjoande :P Josse sa efteråt att hon var orolig för att Sofia skulle ramla ut från fönstret! haha

17.00- Sjung om studentens lyckliga dag!

Om man inte hörde oss på falket så var man väl döv^^ vi skrek konstant! och inte lite heller för att va så få i klassen :P alla andra hade hövagnar lr flak av något slag, vi kom i en stor pickup :D precis lagom storlek för oss^^
Efter det var det dags att möta Hanna (storasyster) och se åket hon fixat åt mig, efter att inget ha fått veta i två veckor var jag väldigt nyfiken :) hann även stanna till och ge Mathias en kram ^^ fick även en hel bukett rosor :)
Visst var det ett vrålåk, en BMW som mamma lånat av sin chef! Fast det var nog Hanna som hade roligast för det var hon som fick köra mig ;)

Sedan bar det iväg till festen som mina föräldrar och min syster hade anordnat till mig :) fantastiskt roligt! Och så många gäster :) tack så mkt!

Balfredagen började med att jag åkte ända till Kil för att få min håruppsättning, den blev bättre än väntat^^ sedan hem igen för att äta lite rester från min tai-buffé med mamma och Victor :P sedan kom Hanna för att sminka mig :) jag tyckte det var roligare att bli sminkad av min syster än av någon på nån skönhetssallong :)

Iväg till skolan för att sälla sig till alla de andra finklädda studenterna^^ och i regnet promenerade vi i parad ner till Statts för att äta en oförglömlig middag och sedan började dansen :P haha och Nisse var riktigt rolig att dansa med^^

Festandet var inte över där :P på lördagen åkte jag först ut till sommarstugan för att tillbringa lite tid med min familj, min mormor och morfar och min morbror, moster och lille Adam :) efter det åkte jag till Charlottenberg för att umgås en sista gång med gänget, Malin, Malin och Sofia. Sofia är i Kina nu för att arbeta hela sommaren, saknar dig vännen ;(

Over and out! /Julia


Kommentarer
Postat av: Simone

ja förstår inte hur ni lyckades köra fel i Gunnarskog visst dä ä rätt stort men de flesta kan alla vägar där ändå, fast dä fanns visst undantag :)

Å en genväg mot Ch-berg hur tänkte ni där? Dä blir ju en senväg. Å se lyckas köra fel??? riktigt duktigta ni ä :)

Men ja tycker vi får göra en te grillkväll nån dag under sommaren utan jätte möe mat å felkörning men mä kubb å skratt :)

2009-06-22 @ 13:27:34
Postat av: julia

alltså, det kan man visst det! och hemvägen fattar inte ja heller. Jag var halvdöd i baksätet för jag va så trött :P så det va Sayans idé och Josse vet jag inte hur mkt hon hade med det att göra. men men, vi kom iaf hem.

2009-06-24 @ 15:25:56
URL: http://starjulls.blogg.se/
Postat av: Simone

Ni kom hem efter en lång resa:) räkna ut förrut att om man vill ta genvägen (innan Ch-berg) så blir det ca:2mil längre än om ni hade kört den vanliga vägen. Så dä ä en toppen genväg:D Kaske ville Sayan köra fel väg hem eftersom du å Josse ville ta fel väg till mej, för att köra via Gräsmark hem te mej blir en väldigt lång omväg :)

2009-06-24 @ 18:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0