Heldag med Josse :)

Härlig dag i stort sett kan jag säga :) vaknade av väckarklockan, lite för lite sömn, men jag överlever nog ;) sedan bar det av hem till Josse som faktiskt hade lyckats komma upp ur sängen, trots att hon tidigare sagt att hon inte skulle röra sig förrän jag kom ;) i alla fall så gick vi nästan direkt ner till tvättstugan, där vi spenderade nästan hela eftermiddagen från och till :P emellanåt hann vi med lite hederligt skitsnack, vilket behövdes med tanke på hur lite vi har hunnit träffats hitills den här sommarn :)

Efter att ha städat Josses lägenhet, fixat allt med tvätten och sett Josse dricka kopiösa mängder vatten (LOL) så gick vi hem till mig för att äta mat. Köttbullar, potatis och massa sååååås ;) underbart, lr va säger du Joy? ;) och som väntat satte Josse sig med nintendot och spelade tills det var dags att gå ut igen för att hinna med att köpa snacks till kvällens stora evenemang. Harry Potter och Halvblodsprinsen. Det är över ett år sedan jag läste boken, men jag kom ihåg det mesta tror jag, eller i alla fall trodde jag det innan jag såg filmen^^

Filmen var bra, bättre än femman kan jag säga direkt. Den var snyggare gjord än de tidigare filmerna, bra musik och skådespelarna var också bra tycker jag :) MEN det var för lite av Weasley-tvillingarna enligt mig och de hade lämnat ute en del saker som jag hade hoppats att få se i filmen, plus att den största och viktigaste scenen var nedkortad i jämförelse till versionen i boken. Så i slutändan fick den en 4 av mig, kort sagt en bra film, men boken var bättre ;)

Bless!

/Julls

Kommentarer
Postat av: josefin

Massa massa sås:P fast de va ju inte så mkt sås egentligen då.. :/ hehe

Nintendo, ja fastnar så lätt! Men kul hade vi ju:P



puss

2009-07-20 @ 23:44:16
URL: http://josefinarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0