första veckan på Ingesund

Så var första veckan av skolan klar :P måste säga att det känns lite knäppt! Alltså i min egen lilla konstiga hjärna så går jag fortfarande på gymnasiet i min underbara klass Ku3 :S men trots att jag inte kan undgå från att längta tillbaka så kan jag inte heller undgå att tycka det är extremt kul att börja på Ingesund :)

Måndag: Efter att ha masat sig upp ur den alldeles för bekväma sängen och gjort sig i ordning var det dags att möta Cecci för att åka ut till skolan :) överfull matsal med folk! Efter att ha suttit i säkert en timme med Mikaela i knäet och hört på alla upprop och lärarnas lilla körsång (^^) så hade man rätt ont i benen ;) lugn dag i övrigt, träffade lite nya folk och hälsade på klassen :)

Tisdag: Skogsvandring! 7 torps-stigen i Finnskogen var målet med resan, tur med fint väder och bra sällskap^^

Onsdag: Sovmorgon (efterlängtad, hehe), klockan 12.30 åkte bussen med hela Ingesundslinjen från skolan mot The Alma Löv Museum :) redigt häftigt iaf! Sen till Sunne för en snabb lunch, valde en kina-restaurang i farten och både jag och Cecci gjorde misstaget att välja Skaldjurssoppan :S aldrig igen! Sedan Berättarladan och Västanåteaterns uppsättning av Kalevala :) höjdpunkten på denna resa! Så sjukt bra skådespelare! Kände igen en del från förrförra årets En Herrgårdssägen :P

Torsdag: Lugn dag, ingen utflykt nu utan vi blev kvar på skolan :) började med biblioteksinfo på musikhögskolan och sedan droginfo med självaste rektorn som talare (Eriks fråga va totalt bäst!). Efter lunch blev det Twister i gräset och solskenet^^ Sedan en snabb lektion med Lotta och klassen innan man drog hem för att hinna utbyta några ord med födelsedagsbarnet själv (Grattis Joy! :D), för att på kvällen cykla ut till skolan igen med Cecci och umgås och bara ha det gött ett tag, totalt värt!

Idag (fredag): Hann med att gosa lite med Malten innan jag åkte till skolan :) klockan nio bar det av till Sandviken-gården i Edane för klasskamp och en massa skoj :) denna startade bra (Ingesundslinjen i ledningen ;) men avbröts av skyfallet som överraskade oss. Så det blev fikadag i stället, inte mig emot då :P lite lekar vid lunchbordet och allsång i kapellet :)

Nu ska jag ta det lugnt innan det är dags att träffa Sayis och handla lite inför kalajset imorn (hoppas många kommer :D) och sedan kommer Josse hem och det blir tvätt-nintendo-varmchoklad-dejt ikväll :) som lovat ;)

Bless!! /Julls

Kommentarer
Postat av: Simone

2009-08-21 @ 16:22:33
Postat av: Simone

Låter som veckan i skolan varit bra :)

Å hur va dä ve Sanviken? ska dit på läger mä Hp1 på månda.

2009-08-21 @ 16:24:10
Postat av: Anonym

hahahahaha, tvätt-nintendo-varmchoklad-dejt!!! <3 I like!! =)

2009-08-21 @ 17:50:23
Postat av: Anonym

Simone: Du kan va lugn det va fint där och fanns en del att göra så :P



Josse: Jajamensan!! Ska bli så kul^^ och gissa vart du befinner dig nu då ;)

2009-08-21 @ 19:07:08
Postat av: josse

ja har verkligen ingen aning;)

2009-08-21 @ 19:08:14
Postat av: Simone

låter som dä finns massa saker ja kan skada mej på, detta kan bli kul ;)

2009-08-23 @ 16:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0