Tårta, välgörenhet och en hjälpande hand

Dagen började klockan sju, men inte frivilligt. Jag kan inte för min värld förstå varför vi ska behöva pinas så mycket i våra liv! Men man måste ju få sin utbildning så :P
Väl på skolan var det rätt lugnt, hjälpte Malin att plugga inför matteprovet. Kändes lite skumt att det var jag som hjälpte henne och inte tvärtom :S jag menar, det är hon som är bra på sånt :P

Efter skoldagen blev Malin och Sofia med hit för att avsluta sin projektrapport. De kallar mitt hem för "neutral mark" för de bor båda väldigt dåligt till för att kunna åka hem till varandra bara så där efter skolan en vardagseftermiddag. Då är mitt hem som ligger i mitten av stan bättre. Och visst får de låna min dator :)

Jannike kom hit också, det var roligt :) hon berättade om en slags insamling hon har hand om, till en ensamstående mamma som inte har något jobb och bor med sin dotter. Dottern har tydligen inte fått några nya kläder sedan hon gick i sjuan (vilket var två år sedan nu) så jag skyndade mig att plocka fram en del saker som jag inte använder längre. Hoppas de passade henne!

Sedan tog jag fram tårta och spade :) Sofia fyllde 19 idag, grattis vännen!!!! :D

Kvällen gick åt till att hjälpa Sofia och Malin med deras avslut på rapporten :P det slutade dock med att vi dansade runt till Blame It On The Boogie med Jackson 5 ^^ det var riktigt kul och vi måste ha sett så löjliga ut!

Jag ser riktigt fram emot helgen :) hela klassen ska fira Sofia och Sofia och vi ska ut och ha kul i Karlstad ^^ Yay!

Kommentarer
Postat av: Malin

Neutral mark var det väl?:P

2009-04-28 @ 23:33:22
Postat av: Julia

Ja det var det visst xD haha

2009-04-29 @ 10:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0